Getting Things Done is een handige en populaire methode om dingen gedaan te krijgen. Voor een lege inbox en een leeg hoofd is dit dé methode!
Door al je taken altijd in beeld te hebben, vergeet je nooit meer iets, maar hoef je ook niet alles te onthouden!

Clear: prachtig takenbeheer op je iPhone
Er zijn heel wat manieren om je taken te beheren op iOS. Voorbeelden zijn Things (mijn huidig favoriet), zwaargewicht OmniFocus en Herinneringen voor iOS wanneer je juist iets simpelers wilt.
Redelijk nieuw, en bovendien uniek, op deze markt is de applicatie Clear. Deze heb ik de afgelopen tijd getest en ik denk dat het nu tijd is om met jullie te delen wat ik er van vind.

Dingen gedaan krijgen met Reminders op iPhone en iPad
Recent is er een nieuwe versie van iOS (het besturingssysteem op iPhone, iPod touch en iPad) uitgekomen. Hier zitten een hoop nieuwe dingen in, waaronder de applicatie “Reminders”.
Reminders lijkt op het eerste zicht een heel simpele app waar je gewoon je takenlijstje in kwijt kan. Zo zijn er natuurlijk wel meer. Eerder schreef ik hier bijvoorbeeld over mijn favoriet, Things – beschikbaar voor iOS en Mac OS X.
Wanneer we verder de app induiken kunnen we echter zijn verborgen kracht ontdekken…
De zeven beste apps om slimmer te werken op je iPhone of iPad
Nu steeds meer lezers aangeven dat ze ook een iPhone en/of iPad in hun bezit hebben en graag tips krijgen om ook mobiel slimmer te werken bij deze het eerste artikel voor iOS-gebruikers: de zeven beste apps om slimmer te werken op je iPhone of iPad.
GTD: alles wat je moet weten om dingen gedaan te krijgen op je Mac
De afgelopen weken heeft hier weer een serie gedraaid, ditmaal over Getting Things Done (GTD), uiteraard in combinatie met een Mac.
In deze serie zijn vragen als “wat is GTD?” en “hoe combineer ik Mail (Mac) met GTD?” beantwoord. Dit zijn vragen die ik regelmatig hoor van lezers en deelnemers van de slimmer werken cursus die ik geef.
Heb je al eens gehoord van GTD en wil je weten hoe je dit kunt inzetten als Mac-gebruiker? Of ben je er helemaal nieuw mee, maar zoek je wel een manier om al je taken te beheren en gewoon dingen gedaan te krijgen?
Lees dan onderstaande artikelen en jij wordt ook een GTD-pro!