AppleCare+: wat is het, heb ik het nodig, en hoe krijg ik het?
AppleCare+. Wanneer je een nieuw Apple product — zoals een Mac, iPhone, iPad of Apple Watch koopt — word je waarschijnlijk gevraagd of je het wilt hebben.
Maar wat is AppleCare+ nu echt? Wat is het verschil tussen AppleCare en AppleCare+? En heb je het nodig?
Die eerste twee vragen zijn een stuk makkelijker te beantwoorden dan de laatste. In dit artikel lees je niet alleen het antwoord op al die vragen, ook leer je hoe en wanneer je AppleCare(+) kunt aanschaffen, áls je er gebruikt van wilt maken.
Wat is AppleCare?
Laten we beginnen met de eerste vraag: wat is AppleCare?
AppleCare is een extra garantie die je bij kunt kopen via Apple. Dit biedt je de volgende voordelen:
- Telefonische ondersteuning van Apple voor twee jaar (in plaats van 60 dagen)*;
- Wereldwijde reparatiemogelijkheden bij lokale Apple reparatiepunten;
- Dekking voor accessoires als muizen, toetsenbord en adapters (let op: alleen als je het tegelijk koopt met je Mac);
- Dekking voor zogenoemde slijtageonderdelen: batterijen, geheugen en harde schijven;
- Een extra jaar garantie: dus 2 jaar op de iPhone en iPad, en 3 jaar op de Mac (in plaats van respectievelijk 1 en 2 jaar);
- Ook gedekt tegen ongelukjes (maximaal twee schadegevallen)
Er is in de meeste gevallen voor elk incident wel een eigen risico van ten minste € 29,- (iPods en schade aan het scherm bij een iPhone), tot wel € 259,- (bij de Mac).
* Houd er rekening mee dat de vragen alleen over directe Apple-producten kunnen gaan. Als je bijvoorbeeld een vraag hebt over je gekoppelde NAS, of iets als Google Maps, kan AppleCare je daar niet mee helpen. Dergelijke vragen kun je natuurlijk wel stellen als onderdeel van je Apple Coach Academie-lidmaatschap.
Wat is het verschil tussen AppleCare en AppleCare+?
AppleCare en AppleCare+ werden eerst een tijdje allebei verkocht, waarbij “gewoon” AppleCare goedkoper was, maar niet dekte tegen ongelukken.
Nu kun je alleen nog AppleCare+ kopen voor de iPhone, waar je dus ook gedekt bent tegen ongelukken.
Ik zal in dit artikel voornamelijk spreken over “AppleCare”, ook wanneer het eigenlijk “AppleCare+” betreft.
Wat kost AppleCare?
De kosten hier voor liggen tussen de 29 en 249 euro. (Technisch gezien is er een AppleCare-product van ruim 20.000 euro, maar dat is niet bedoeld voor consumenten.)
De prijs is afhankelijk van het product waarvoor je AppleCare wilt afsluiten. Alle kosten zijn eenmalig, en inclusief assurantiebelasting. Je kunt AppleCare+ soms ook los kopen via webwinkels als Bol.com, waar ze soms net wat goedkoper dan Apple.com uitkomen.
Een compleet overzicht van de AppleCare premies, inclusief het eigen risico en de minimale nieuwprijs van het apparaat (om de kosten van AppleCare even in perspectief te zetten 😉) vind je hier onder:
Kosten AppleCare iPhone
Product | Kosten AppleCare | Eigen risico* | Aanschafprijs |
---|---|---|---|
iPhone 11 Pro Max | € 229,- | € 29,- / € 99,- | € 1259,- |
iPhone 11 Pro | € 229,- | € 29,- / € 99,- | € 1159,- |
iPhone 11 | € 169,- | € 29,- / € 99,- | € 809,- |
iPhone XS Max | € 169,- | € 29,- / € 99,- | € 709,- |
iPhone XS | € 169,- | € 29,- / € 99,- | € 709,- |
iPhone XR | € 169,- | € 29,- / € 99,- | € 709,- |
iPhone X | € 229,- | € 29,- / € 99,- | € 1159 |
iPhone 8 Plus | € 169,- | € 29,- / € 99,- | € 919 |
iPhone 8 | € 149,- | € 29,- / € 99,- | € 809 |
iPhone 7 Plus | € 169,- | € 29,- / € 99,- | € 779 |
iPhone 7 | € 149,- | € 29,- / € 99,- | € 639 |
iPhone 6s Plus | € 169,- | € 29,- / € 99,- | € 639 |
iPhone 6s | € 149,- | € 29,- / € 99,- | € 529 |
iPhone SE | € 99,- | € 29,- / € 99,- | € 320 |
* Het eigen risico bij een schermreparatie is lager dan bij andere reparaties. Dit geldt ook voor kosten van deze reparaties wanneer je geen AppleCare hebt.
Je ziet bij de iPhones dus dat het maximale bedrag voor AppleCare 229 euro is, en dat het bedrag lager is voor goedkopere iPhones. Voor de iPhone SE (die niet meer door Apple zelf verkocht wordt, maar nog wel te krijgen is via andere winkels) is het nog niet de helft: 99 euro.
Relatief gesproken is AppleCare juist voordeliger op de duurdere iPhones: 229 euro is ongeveer 18% van de aanschafprijs bij de iPhone 11 Pro Max, terwijl 99 euro voor de iPhone SE een percentage van ongeveer 30% is.
Kosten AppleCare iPad
Product | Kosten AppleCare | Eigen risico | Aanschafprijs |
---|---|---|---|
iPad Pro (12,9-inch) | € 139,- | € 49,- | € 1119,- |
iPad Pro (11-inch) | € 139,- | € 49,- | € 899,- |
iPad Air | € 79,- | € 49,- | € 569,- |
10,2-inch iPad | € 99,- | € 79,- | € 389,- |
iPad Mini 5 | € 79,- | € 49,- | € 459,- |
Een voordeel van AppleCare bij de iPad is dat het ook gelijk dekking biedt voor de Apple Pencil, met een eigen risico van 29 euro.
Kosten AppleCare Apple Watch
Product | Kosten AppleCare | Eigen risico | Aanschafprijs |
---|---|---|---|
Apple Watch Series 5 | € 65,- | € 99,- | € 449,- |
Apple Watch Nike | € 65,- | € 99,- | € 449,- |
Apple Watch Series 3 | € 65,- | € 65,- | € 229,- |
Als je de Apple Watch regelmatig gebruikt tijdens het sporten, en zeker als je wat extremere sporten doet, kan het best verstandig zijn om AppleCare+ aan te schaffen.
Bij een 44mm Apple Watch Series 5 betaal je bijna 500 euro voor een nieuwe Apple Watch.
Zie je de kans groot dat er iets mis gaat tijdens een workout? Dan kan het dus beter zijn om 65 euro (en later 99 euro eigen risico, voor een totaal van 164 euro) te investeren.
Kosten AppleCare Mac
Product | Kosten AppleCare | Aanschafprijs |
---|---|---|
MacBook Air | € 249,- | € 1249,- |
13-inch MacBook Pro | € 299,- | € 1499,- |
15-inch MacBook Pro / 16-inch MacBook Pro | € 449,- | € 2699,- |
21,5-inch iMac | € 219,- | € 1297,91 |
27-inch iMac | € 219,- | € 2099,- |
iMac Pro | € 219,- | € 5.497,91- |
iMac Pro | € 349,- | € 6.499,- |
Mac mini | € 119,- | € 899,- |
Het eigen risico bij de Mac is 99 euro voor schade aan je scherm, of de externe behuizing. Is de schade anders? Dan is je eigen risico 259 euro.
Kosten AppleCare (overig)
Product | Kosten AppleCare | Eigen risico | Aanschafprijs |
---|---|---|---|
iPod touch | € 59,- | € 29,- | € 229,- |
Apple TV HD | € 29,- | € 0,- | € 159,- |
Apple TV 4K | € 29,- | € 0,- | € 199,- |
AirPods | € 39,- | € 29,- | € 179,- |
AirPods Pro | € 39,- | € 29,- | € 279,- |
Bestellen via Apple.com kan voor alle producten via deze link: https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
Kosten reparatie zonder AppleCare
De kosten voor een reparatie zonder AppleCare zijn natuurlijk ook belangrijk in dit geval.
Als AppleCare voor jouw product 150 euro kost met 50 euro eigen risico, maar een reparatie maximaal 210 euro is, is AppleCare waarschijnlijk niet heel interessant.
Niet alle kosten maakt Apple volledig inzichtelijk, maar we zetten ze nog even zo goed mogelijk op een rijtje. (Actuele prijzen kun je ook altijd nakijken via de website van Apple.)
Kosten iPhone reparatie zonder AppleCare
Product | Reparatie scherm | Reparatie batterij | Andere reparatie |
---|---|---|---|
iPhone 11 Pro Max | € 361,10 | € 75,- | € 641,10 |
iPhone 11 Pro | € 311,10 | € 75,- | € 591,10 |
iPhone 11 | € 221,10 | € 75,- | € 431,10 |
iPhone XS Max | € 361,10 | € 75,- | € 641,10 |
iPhone XS | € 311,10 | € 75,- | € 591,10 |
iPhone XR | € 221,10 | € 75,- | € 431,10 |
iPhone X | € 311,10 | € 75,- | € 591,10 |
iPhone 8 Plus | € 191,10 | € 55,- | € 431,10 |
iPhone 8 | € 171,10 | € 55,- | € 381,10 |
iPhone 7 Plus | € 191,10 | € 55,- | € 381,10 |
iPhone 7 | € 171,10 | € 55,- | € 351,10 |
iPhone 6s Plus | € 191,10 | € 55,- | € 361,10 |
iPhone 6s | € 171,10 | € 55,- | € 331,10 |
iPhone SE | € 151,10 | € 55,- | € 291,10 |
In de nieuwere modellen zien we dus dat het vervangen van de batterij 75 euro kost. In oudere modellen is het vervangen 55 euro.
Voor je je batterij laat vervangen kan het echter een goed idee zijn om te kijken of je batterij wel echt stuk is, of dat er methodes zijn om langer met je batterij te doen op de iPhone.
Kosten iPad reparatie zonder AppleCare
Product | Kosten reparatie |
---|---|
iPad mini 4 | € 331,10 |
iPad mini 5 | € 331,10 |
iPad (2017) | € 281,10 |
iPad (2018) | € 281,10 |
10,2-inch iPad (2019) | € 281,10 |
iPad Air (2018) | € 421,10 |
iPad Pro (10,5-inch) | € 491,10 |
iPad Pro (11-inch) | € 541,10 |
iPad Pro 12,9-inch | € 711,10 |
De kosten voor de reparatie van een iPad kunnen dus aardig oplopen bij de duurdere modellen. Kosten aan het scherm zijn hier hetzelfde als andere kosten.
Kosten voor een batterij-reparatie zijn bij de iPad altijd 109 euro, voor alle modellen.
Kosten Apple Watch reparatie zonder AppleCare
Product | Reparatie overig |
---|---|
Apple Watch Series 3 | € 181,10 |
Apple Watch Series 4 | € 341,10 |
Apple Watch Series 5 | € 341,10 |
Reparatiekosten voor de batterij van een Apple Watch zijn buiten garantie altijd € 97,10.
Apple Watch Nike-modellen hebben dezelfde reparatiekosten als een ander model uit die serie. (Dus een Apple Watch Series 5 Nike-editie is € 341,10, maar een Apple Watch Series 3 Nike+-editie is € 181,10.)
Kosten Mac reparatie zonder AppleCare
De kosten voor een reparatie aan je Mac lopen erg uiteen, omdat het heel erg afhankelijk is van de daadwerkelijke reparatie en het model.
Een scherm vervangen in een 13-inch MacBook Air is weer heel anders dan in een 27-inch iMac.
Kosten voor batterijproblemen staan wel vast:
Product | Reparatiekosten |
---|---|
11-inch MacBook Air | € 139 |
13-inch MacBook Air | € 139 |
12-inch MacBook | € 209 |
13-inch MacBook Pro | € 209 |
15-inch MacBook Pro | € 209 |
16-inch MacBook Pro | € 209 |
Rekenvoorbeeld reparatiekosten met en zonder AppleCare
Laten we als concreet voorbeeld een iPhone 8 met kapot scherm nemen. AppleCare voor de iPhone 8 is 149 euro. Wanneer het scherm kapot gaat heb je ook nog een eigen risico van 29 euro.
Rekenvoorbeeld scherm kapot
Totale kosten bij een reparatie mét AppleCare: € 149 + € 29 = € 179
Een schermreparatie voor een iPhone 8 zonder AppleCare is € 181,10.
Met AppleCare bespaar je dus in totaal € 3,10.
Zelfs wanneer je bang bent dat je het scherm van je iPhone 8 een keer kapot maakt, is het waarschijnlijk niet heel interessant om AppleCare af te sluiten. Of je moet héél erg zeker zijn dat het gaat gebeuren natuurlijk, maar dan ben je misschien beter af met een goed hoesje voor 40 euro (of eventueel 60 euro als je wat luxer wilt gaan). 😉
Tweede reparatie rekenvoorbeeld
Aan de andere kant heb je natuurlijk wel recht op twee reparaties met AppleCare+. Als het dus twee keer gaat gebeuren wordt de som:
€ 149 + € 29 + € 29 = € 207 (het eigen risico is per incident en moeten we dus beide keren rekenen)
Zonder AppleCare zijn de kosten dan twee keer € 181,10:
€ 181,10 + € 181,10 = € 362,20.
In dit geval bespaar je € 155,20 met AppleCare. Maar dan moet je wel twee keer je iPhone 8 scherm kapot maken.
Rekenvoorbeeld overige schade aan een iPhone
Gaan we kijken naar “overige schade” wordt AppleCare al sneller interessant. Met Applecare is het: € 149 + € 99 = € 248.
Zonder is het € 401,10.
Dat is dus een verschil van (€ 401,10 – € 248 =) 153,10.
Zo zul je dus voor jezelf moeten besluiten waarom je AppleCare wilt afsluiten, en aan de hand van de kosten kunnen bekijken of het voor jou interessant is.
Neem daarbij ook de overwegingen hier onder natuurlijk mee.
Heb ik AppleCare nodig?
We kunnen de kosten natuurlijk op allerlei manieren presenteren, maar de vraag is uiteindelijk: heb je het nodig?
Dat antwoord zal voor iedereen anders zijn, en is een persoonlijke afweging. Om je zo goed mogelijk te helpen de juiste keuze te maken hier een aantal punten om mee te nemen in je afweging.
Ik heb toch sowieso recht op garantie?
Wellicht weet je ook al dat je sowieso recht hebt op twee jaar garantie volgens de Europese regelgeving. Apple weet dit ook, en erkent dit ook. De voordelen van AppleCare zijn extra, en versoepelen het proces soms ook.
Dat je recht hebt op de garantie betekent namelijk niet altijd dat je het ook zo maar gelijk krijgt, dus je zult misschien een boze brief moeten sturen of een aantal telefoontjes moeten doen.
Dit is een probleem wat je niet hebt met AppleCare, waarbij je gewoon direct geholpen wordt zonder gedoe. Je betaalt dus ook een beetje voor de “luxe” om zonder gedoe geholpen te worden.
(Je zou kunnen zeggen dat zonder gedoe geholpen worden geen luxe zou moeten zijn, maar dat is een aparte discussie. 😉)
Verder is de snelle toegang tot de servicedesk van Apple natuurlijk een voordeel.
Ongelukjes worden voordelig geregeld
Ben je bang dat je je iPhone laat vallen en het scherm breekt? Ongelukjes vallen nooit onder gewone garantie, dus daar kan de verzekering van AppleCare+ je helpen.
€ 29,- voor een vervangend exemplaar is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan het scherm laten vervangen, of zelfs een nieuwe telefoon te moeten kopen.
Bovendien hoef je zo niet de afweging te maken of je bij een derde partij gaat (waar de kwaliteit op langere termijn altijd maar de vraag is), of gewoon bij Apple zelf.
AppleCare beschermt niet tegen verlies en diefstal
Een belangrijk nadeel aan AppleCare is dat je niet verzekerd bent tegen verlies of diefstal.
Als dat je grootste zorg is — wat zeker met een iPhone niet raar zou zijn als je veel op drukke plekken komt — is AppleCare niet de juiste keuze voor jou.
Je zou dan wel kunnen kijken naar alternatieven voor AppleCare.

Zou iemand inbreken en je Mac stelen, ben je niet verzekerd via AppleCare+. Je inboedelverzekering dekt dit waarschijnlijk wel.
AppleCare maakt je reparatie sneller
Wanneer je erg afhankelijk bent van je Apple apparatuur is er nog een laatste voordeel: het wordt supersnel geregeld.
Dankzij express levering kun je nog dezelfde dag alweer verder werken, waarbij goede backups natuurlijk wel benodigd zijn.
Bij de Express Replacement-service krijg je eerst een ander model opgestuurd. Je stuurt jouw oude model terug als je de nieuwe hebt, en zit nooit zonder.
Hier betaal je nog wel € 99,- voor. Toch kan dit de moeite zijn als je erg afhankelijk bent van bijvoorbeeld je iPhone.
Je computer heeft een hogere restwaarde (bij tweedehands verkoop)
Een laatste voordeel duikt op wanneer je je Mac tweedehands wilt verkopen: een Mac met garantie, en zeker met AppleCare+, levert over het algemeen meer geld op. Soms zelfs meer dan de AppleCare oorspronkelijk gekost heeft.
Natuurlijk geldt hetzelfde voor de tweedehands verkoop van iPhones en iPads.
Hoe ga jij met je (Apple) spullen om?
Een open deur misschien, maar toch wel de moeite om even over na te denken: hoe ga je met je spullen om?
Je hebt hier natuurlijk mensen aan beide kanten van het spectrum: er zijn mensen die hun iPhone zonder hoesje in dezelfde broekzak als sleutels stoppen, en een MacBook Pro open dragen door deze vast te houden bij het scherm.
Andere mensen vinden de tien seconden waarbij de iPhone uit de doos komt en naar het hoesje gaat één van de engste dingen die er is, en verbieden iedereen met een glas water of kop koffie in de buurt van de Mac te komen.
Waar jij valt op dit spectrum bepaalt voor een redelijk deel of je AppleCare kunt gebruiken. Je betaalt natuurlijk min of meer voor de claims van mensen uit de eerste categorie, ook als jij zelf heel voorzichtig bent.
In wat voor omgeving gebruik je je Apple producten?
Een iPad die vooral op je salontafel ligt zal misschien niet zo snel iets overkomen. Gebruik je die zelfde iPad om dagelijks inspecties te doen op bouwplaatsen? Dan is de kans op schade toch al snel groter.
Daarom is de omgeving waarin je je producten krijgt ook erg belangrijk. Ook al ben jij misschien voorzichtig, er zijn gewoon plekken waarin je eerder schade zult krijgen aan je producten.
Dus, heb jij AppleCare nodig?
Uiteindelijk heb je AppleCare waarschijnlijk niet nodig, maar kan het je wat sneller op weg helpen en een beetje extra zekerheid bieden. Of dat het bedrag waard is, hangt af van je eigen situatie en hoe je de apparaten gebruikt.
Kan ik AppleCare altijd kopen?
De makkelijkste weg om AppleCare te regelen voor je nieuwe Apple apparaat, is het direct te regelen bij de aankoop.
Zowel in de fysieke winkels, als de meeste online verkopers, kun je gelijk opgeven dat je AppleCare er bij wilt hebben.
Heb je dat niet gedaan, maar wil je het nu alsnog? Afhankelijk van je apparaat kun je het later afsluiten.
Bij aankoop van een Mac of AppleTV heb je een jaar de tijd (gerekend vanaf de aankoopdatum) om AppleCare Protection Plan aan te schaffen. Voor iPads, iPhones, iPods en Apple Watches is dit slechts 90 dagen.
De AppleCare(+) garantie geldt vervolgens vanaf de aankoopdatum. Wanneer je dus na 11 maanden AppleCare koopt heb je recht op de garantie voor de 25 maanden daarna, niet 36.
Op de website van Apple kun je aan de hand van je serienummer controleren of je in aanmerking komt voor AppleCare.
Op de Mac vind je je serienummer door op het -menu te klikken (linksboven in je scherm), gevolgd door Over deze Mac. Hier vind je het serienummer in het scherm.
Op de iPhone, iPad en Apple Watch ga je naar de Instellingen app en vind je het onder Algemeen -> Info.
Hoe koop ik AppleCare?
Wanneer je AppleCare niet direct hebt aangeschaft in de winkel kun je dit achteraf doen.
Voor de Mac kun je dit los kopen bij verschillende winkels, waaronder Apple zelf.
Tegenwoordig is het echter lastiger om de juiste AppleCare-producten nog los te vinden. Het is dan vaak makkelijker om direct te bestellen via Apple.
Om AppleCare te bestellen kies je dan één van de volgende methodes:
- Online bestellen bij Apple.com aan de hand van je serienummer;
- Binnen 30 dagen naar een Apple Store gaan, met aankoopbewijs, waar je Apple geïnspecteerd zal worden door een medewerker;
- Via de app Instellingen op je iPhone of iPad. Onder “Algemeen”, en vervolgens “Info”, vind je daar mogelijk een knop om AppleCare+ te bestellen. Deze knop is alleen aanwezig als die iPhone nog recht heeft op AppleCare.
- Bel naar 0800 020 1581, waar je zelf een test moet uitvoeren en het aankoopbewijs moet overleggen. Deze optie kun je gebruiken in de eerste 60 dagen na aankoop. (Liever bellen om informatie in te winnen, en niet gelijk te bestellen? Bel dan 0800 0200 570)
Na je bestelling kun je AppleCare ook binnen 30 dagen weer terugdraaien als je er toch van af ziet.
Je AppleCare status controleren
Om te controleren of je AppleCare nog kunt bestellen, of in te zien of AppleCare nog actief is dien je je serienummer in te geven op een website van Apple.
Ook als je een tweedehands product koopt waarvan gezegd wordt dat er AppleCare op zit kun je deze website gebruiken om dat te controleren.
De controle kan via https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/.
Het serienummer van je apparaat vind je op de Mac onder het Apple-menu bij Over deze Mac. Op iOS zie je dit in de app Instellingen onder Algemeen en dan Info.
Op sommige modellen zie je hier bij “Info” ook direct zien of deze iPhone / iPad nu al AppleCare+ heeft, en tot wanneer.
Alternatieven voor AppleCare
Wil je geen gebruik maken van AppleCare+? Om allerlei redenen kan het logischer zijn om iets anders te gebruiken.
Gelukkig zijn er ook verschillende alternatieven voor AppleCare.
Verzekering in plaats van AppleCare
Zo kun je voor je iPhone meestal een verzekering afsluiten bij de provider (deze zijn vaak wel erg duur), of via de telefoonwinkel.
Apple Premium Resellers als Amac verkopen hun eigen verzekering met een naam als “iCare”. Dit loopt dan vaak weer via een derde partij voor je claims en reparaties moeten bij de Amac.
De kosten van zo’n verzekering liggen vaak rond de 10 à 15 euro, wat duurder uit kan vallen dan AppleCare.
Ook je “gewone” verzekering, zoals een (uitgebreide) inboedelverzekering of kostbaarhedenverzekering kan in sommige gevallen al genoeg schade dekken.
Informeer daarom altijd even bij je verzekeraar wat de opties en voorwaarden zijn.
Met name bij diefstal is het altijd goed opletten. Zo moet inbraak vaak aangetoond kunnen worden, of zelfs letsel. Dit betekent dat je mogelijk wel een schadevergoeding voor je iPhone krijgt als een overvaller je ook nog een harde klap tegen je hoofd geeft, maar niet als ze alleen je iPhone afpakken.
De andere kant is dat een verzekeraar die hier makkelijker mee is waarschijnlijk hogere premies levert, omdat dit natuurlijk extreem fraudegevoelig is. Op die manier betaal jij als eerlijke gebruiker mee voor de fraude van een ander.
Of dat de moeite waard is zul je zelf af moeten wegen.
Uitgebreide garantie bij Apple verkopers
Ten slotte kun je kijken naar het garantiebeleid van bepaalde winkels. Sommige websites, zoals de MediaMarkt en Amac, bieden zelf langere garantie dan Apple doet.
Informeer wel altijd goed naar de huidige voorwaarden voor je een aankoop doet, want dit kan nog wel eens plots teruggedraaid worden.
Verzekeringen of AppleCare?
- Veel verzekeringen zijn niet geldig in het buitenland, wat AppleCare wél is;
- Een belangrijk nadeel aan AppleCare is dat het niet beschermt tegen verlies of diefstal, wat andere verzekeringen juist wel hebben. Inmiddels is er met de Amerikaanse AppleCare+ overigens een aparte versie van AppleCare+ die wél dekt tegen diefstal. Het is niet bekend of dit naar Europa komt;
- Verzekeraars mogen je een “refurbished” (tweedehands, maar goed nagekeken) toestel leveren bij een claim. Via AppleCare+ heb je recht op een nieuw toestel.
Zo heeft iedere optie natuurlijk eigen voor- en nadelen, en kun je zelf kijken wat het beste bij jou past. Afhankelijk van je wensen kan dat AppleCare zijn (snel geregeld, altijd goede service, maar kost wat meer) of gewoon je bestaande verzekering een beetje uitbreiden.