GTD: alles wat je moet weten om dingen gedaan te krijgen op je Mac
De afgelopen weken heeft hier weer een serie gedraaid, ditmaal over Getting Things Done (GTD), uiteraard in combinatie met een Mac.
In deze serie zijn vragen als “wat is GTD?” en “hoe combineer ik Mail (Mac) met GTD?” beantwoord. Dit zijn vragen die ik regelmatig hoor van lezers en deelnemers van de slimmer werken cursus die ik geef.
Heb je al eens gehoord van GTD en wil je weten hoe je dit kunt inzetten als Mac-gebruiker? Of ben je er helemaal nieuw mee, maar zoek je wel een manier om al je taken te beheren en gewoon dingen gedaan te krijgen?
Lees dan onderstaande artikelen en jij wordt ook een GTD-pro!
- Getting Things Done (GTD): Hoe werkt dat (op een Mac)?
- In dit eerste deel uit de GTD-serie leer je wat GTD is en hoe je het praktisch kan inzetten in jouw leven.
Zo leer je de voordelen van slimmer werken in het algemeen, en Getting Things Done specifiek, en hoe je van de theorie praktijk kunt maken.
Ook krijg je in dit artikel een beeld van de benodigdheden en vind je een handige gratis GTD-flowchart die je naast je bureau kunt hangen!
- GTD: Evernote gebruiken voor Getting Things Done
- Het tweede artikel in de GTD-serie geeft uitleg over Evernote en hoe je dit kunt gebruiken om al je gedachtes, notities en herinneringen te verzamelen!
Als je de tips uit dit artikel gebruikt ben je nooit meer een bonnetje kwijt en heb je altijd al je referentiemateriaal bij de hand! Op je laptop, desktop, iPad én iPhone!
- GTD: Wat iedereen moet weten over Mail en Getting Things Done
- Getting Things Done gaat ook om een lege inbox. En hoewel ik al eerder tips heb gegeven over het leegmaken van je inbox op je Mac vinden sommige mensen het fijner om de echte GTD-methode te gebruiken.
Geldt dit ook voor jou? Na het lezen van het artikel over Mail (Mac) en Getting Things Done weet jij in ieder geval genoeg om je inbox elke dag leeg te maken als een GTD-ninja!
- GTD: Hoe Things je helpt om dingen gedaan te krijgen op Mac, iPhone en iPad
- In de basis van GTD ligt natuurlijk de focus om alle dingen die jij moet gedaan te krijgen. En dat werkt alleen als je overzicht hebt van de dingen die je moet doen. Altijd, en overal.
Door Things te gebruiken op je Mac, iPhone en iPad weet je zeker dat je altijd je taken bij de hand hebt als je ze nodig hebt en ook je lijst kunt bijhouden zodra je iets gedaan hebt of wilt toevoegen.
Wil jij ook weten hoe Things je helpt bij het toepassen van Getting Things Done? Lees dan nu GTD: Hoe Things je helpt om dingen gedaan te krijgen op Mac, iPhone en iPad!
Tot zover de serie over GTD. Als de gratis tips hier je geholpen hebben zou ik het heel leuk vinden als je wat van je laat horen. Bijvoorbeeld in de reacties onder dit artikel, door een berichtje op Twitter (@martijnengler) of via het contactformulier.
Als je liever persoonlijk geholpen wordt kan dat natuurlijk ook!
Het enige wat je hoeft te doen is het aanvragen van een slimmer werken cursus en we gaan samen praktisch aan de slag met GTD!